7اشتباه بزرگ که سبب فروش نرفتن محصولات می گردند ؟

7 اشتباه بزرگ در دیجیتال مارکتینگ

7 اشتباه بزرگ در دیجیتال مارکتینگ

در این بخش به7اشتباه بزرگ در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم که سبب می گردند  تا محصولاتمان یا فروش نرفته و یا اینکه منجر به کاهش فروش گردند .
مطمئناً با دانستن این
7اشتباه بزرگ در دیجیتال مارکتینگ و درصدد برآمدن رفع این اشتباهات می توانید قدم بسیار موثری در افزایش فروش محصولات خود بردارید .

پس بیایید تا با هم این7اشتباه بزرگ را بررسی کنیم :

اشتباه اول : جمع آوری نکردن ایمیل کاربران

یکی از اشتباهات رایج اکثر کاربران این هست که به جمع آوری ایمیل برای بازاریابی ایمیلی محصولات خود نمی پردازند و همین مورد باعث کاهش فروش محصولات آنها خواهد گردید.

مادامی که شما نتوانید کاربران و بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود هدایتکنید نمی توانید فروش فوق العاده ای داشته باشید .

بهترین شیوه این هست که با ساخت کوپن تخفیف و ارسال کوپن به ایمیل خریداران محصولات می توانید کاربران و بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید ، تا ایمیل خود را در فرمی که بصورت پاپ آپ نمایش می دهید وارد کنند و کوپن تخفیف خود رادر ایمیل خود دریافت نمایند.

مورد دیگر در این زمینه ارسال مقاله و کتاب بصورتالکترونیکی PDF و فایل ویدیویی آموزشیهست .همانطور که در بالا ذکر گردید می توانید با استفاده از افزونه های ایمیل به ازای دانلود برای این کار استفاده کنید .

با این روش شما با اجازه کاربران و بازدیدکنندگان خود ایمیل آنها را دریافت می کنید و سپس بازاریابی ایمیلی را آغاز می کنید و ابتدا بازدیدکنندگان سایت را به کاربران وفادار و در نهایت همین کاربران را به مشتریان واقعی سایت تبدیل می کنید.

اشتباهدوم:استفاده نکردن از پوش نوتیفیکیشن ها

ابتدا باید ببینیم که اصلاً پوش نوتیفیکیشن ها چی هستند ؟ و چه کاری می توانند برای ما انجام دهند ؟
اعلان یا پوش نوتیفیکیشن به پیامهای فرستاده شده توسط اپلیکیشن ها یا سایتها  می گویند که در کامپیوتر
کاربر بصورت یک پیغام ظاهر میشوند. هدف اعلانها و ارائه اطلاعات و بهبود تعامل میان کاربر و اپلیکیشن و یا سایت است.
در پوش نوتیفیکیشن ها شما ایمیل افراد را دریافت نمی کنید و درواقع شما با اجازه از بازدیدکنندگان سایت و ارائه اطلاعات به آنها ، همیشه می توانید ورودی خوبی از این طریق به سایت خود بگیرید و کاربران همواره دوست دارند تا اطلاعات جدیدی در این زمینه گیرشان بیاید .

شما دوست عزیز می تونید این کار را با استفاده ازسایت نجوا  همین الان انجام دهید و با نحوه رفتار و نیاز کاربران به سایت خود بیشتر آشنا شوید .

البته ابزارهای دیگری در این زمینه هستند که تعدادی از آنها را در زیر لیست می کنیم :
ابزارهای پوش نوتیفیکیشن عبارتند از :

1-اوربان ایرشیب urban airship

2-پوش ووش      push woosh

3-میکس پنل      mix pannel

اشتباه سوم : توجه نکردن به برند سازی سایت

یکی از اشتباهات رایج مدیران سایت ها در واقع همین بی توجهی به این موضوع هست . امروزه دیگر گوگل به موضوع برند و برندینگ بسیار بیشتر از قبل اهمیت می دهد و دیگر ، سایت هایی که در ردیف یک نامتجاری یا برندینگ معروف نباشند دیگر در رتبه های اول یا دوم گوگل قرار نمی گیرند .

پس لازم هست تا برای سایتتون یه تجربه کاربری فوق العاده فراهمکنید و وقتی هم که یک تجربه کاربری عالی ،یا یکمحصول عالیتولیدکردید، یا اینکه یک خدمات عالی به کاربران خود ارائه دادید  .اینموارد به شما کمک می کند تا یک برندسازی موفقی برای سایت خود داشت باشید .

اشتباه چهارم : نبود لینک های داخلی در سایت

اکثر کاربران وقتی که سایتی طراحی میکنند دیگرکمتر به پیوستگی لینک های داخل سایت نسبت به هم توجه می کنند . و همین امر خود سبب کاهش فروش محصولات خواهد گردید .

چرا که هنگامی که شما مطلب یا محصولی را در سایت خود معرفی می کنید برای اینکه بازدیدکنندگان سایت شما در همان لحظه به محصولات مشابه توجهکنند شما بایستی یک پیوستگی در بین مطالب و پستهای خود ایجاد کنید که همان ایجاد لینک های داخلی گفته می شود .

با ایجاد لینک های داخلی در سایت سبب می گردد تا بازدیدکنندگان زمانبیشتری در سایت شما سپری کنند و در واقع میزان نرخ تبدیل یاbounce rate  سایت شما کاهش پیدا می کند.

اشتباه پنجم : تمرکز روی محتوای متنی

معمولا اکثر کاربران بیشتر روی محتوای متنی توجه دارند و کمتر به محتواهای صوتی و یا ویدیویی توجه می کنند . در حالیکه امروزه کاربران اینترنت به محتواهای ویدیویی یا صوتی اهمیت بیشتری می دهند و دوست دارند تا بصورت ویدیویی و زنده یا لایو محتوای مورد نظر خود را مشاهده کنند .
پس شما دوستان عزیز حتما به این مورد توجه خاصی داشته باشید تا میزان بازدیدکنندگان سایت شما افزایش چشمگیری پیدا کنند.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید : ۱۰روش فوق العاده عالی در افزایش فروش محصولات

اشتباه ششم : استفاده محدود فقط از چند کانال بازاریابی

این مورد یکی از اشتباهات رایج در بین مدیران سایت ها هست . چرا که فقط به یک تعداد محدودی در این زمینه از شبکه های اجتماعی بسنده می کنند .
شما بایستی برای افزایش بازدید از سایت خود و فروش محصولات از روشهای گوناگون از جمله تبلیغات کلیکی   تبلیغات بنری در سایتها ، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک ، لینکدین ، پینترست ، اینستاگرام ، توئیتر ، تلگرام و…. می بایستی استفاده نمایید .

اشتباه هفتم : عدم درخواست مستقیم خرید

یکی از روشهایی که سبب اشتیاق کاربران به خرید می شود .در واقع تحریک آنها به اقدام برای خرید محصولات هست . سعی کنید در هنگامی که محصولی برای فروش در سایت خود قرار می دهید در قسمت های مختلفآن محصول با ایجاد یک دگمه خرید و هدایت کاربران به کلیک بر روی آن، آنهارا تشویق به خرید محصولات خود نمایید .به این کار  call to actionیا اقدام به خرید می گویند .

خب دوستان توی این مقاله به 7 اشتباه بزرگ در دیجیتال مارکتینگ پرداختیم . امیدواریم این مقاله هم مورد پسند و استفاده شما دوستان عزیز سایت وی پی سبز واقع گردیده باشد . و با استفاده از این مطالب بتوانید در بازاریابی محصولات خود موفق باشید .
برای دسترسی به آموزشها و مقالات دیگر سایت می توانیدبه سایت وی پی سبز مراجعه فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.