افزایش فروش محصولات با 10 روش فوق العاده کاربردی
مسلما ًافزایش فروش محصولات از اهداف اصلی و مهم یک سایت فروشگاهی هست و در این مورد در مرحله اول با افزایش بازدید سایتهمراه است .
اما این سئوال ممکن است در ذهن ها بوجود آید که چرا با وجود تعداد زیاد بازدیدکنندگانسایت ، باز هم میزان فروش سایت من پایین هست و چه گام های اساسی و اصولی باید در سایت خود انجام می دادم تا میزان فروش سایت من افزایش یابد ؟
ولی در بعضی از سایت ها با کمال تعجب مشاهده می کنیم که با توجه به تعداد کم بازدیدکنندگان سایت اما میزان فروش سایت بسیار بالا هست .
ما در این بخش می خواهیم روشهایی را برای شما توضیح دهیم تا با بکار بستن این روشها بتوانید فروش محصولات خود را چند برابر کنید . پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
-1ظاهر سایت

یکی از عواملی که در افزایش فروش محصولات تاثیر بسیار زیادی دارد ظاهر گرافیکی سایت هست . اگر ظاهر سایت شما کاربر پسند نباشد و از یک ظاهر زیبا و حرفه ای برخوردار نباشد.
مسلما ً فروش محصولات شما زیاد نخواهد بود . شاید ازخود بپرسید که ظاهر سایت خود را چگونه طراحی کنم تا کاربر پسند باشد ؟
ببینید دوستان شما بایستی از رنگ های گرم مثل رنگ بنفش ، رنگ سبز روشن و تیره و رنگهایی که تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد استفاده نمایید . برای این کار می توانید در گوگل در مورد رنگهای سایتجستجو کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدامیک از رنگ ها را برای سایت خود در نظر بگیرید .
ضمنا ً ظاهر سایت باید در عین سادگی باید جذاب باشد و اینکه تصاویر بریده بریده و نوشتار بافونت های بی کیفیت استفاده نشود . مثلا ً می توانید برای نوشتار خود از فونت وزیر استفادهکنید که هم رایگان هست و هم زیبا و کاربر پسند هست .
در مورد تصاویر هم بایستی یک اندازه مشخص از نظر طول و عرض تصاویر در نظر بگیرید و تصاویر سایت خود را بر این اساس تنظیم کنید .
2–نمایش اطلاعات تماس و اعتبار سایت
حتی الامکان سعی کنید شماره تماس خود را دربالای سایت در گوشه سمت چپ یا راست قرار دهید تا کاربر بتواند به راحتی با شما در ارتباط باشد .
همچنین زمانی که شما می توانید پاسخگوی سئوالات مشتریان و کاربران خود باشید را قرار دهید ( مثلا ًساعات تماس 7الی11صبح روز های شنبه تا چهارشنبه ) البته بهتر است این مورد را هم در قسمت بالای سایت و هم در فوتر سایت قرار دهید . در ضمن در قسمت فوتر نماد اعتبار سایت خودتان را هم قرار دهید تا مشتریان شما به اعتبار سایت شما پی ببرند و با خیالی راحت به خرید از سایت شما اقدام کنند .
مطالعه این مطلب را از دست ندهید : آموزش جامع و تصویری نصب افزونه ها و قالب های وردپرسی
3–فروش ویژه یا پیشنهاد شگفت انگیز
حتمادر سایت خود بخش فروش ویژه یا پیشنهاد شگفت انگیز را راه اندازی کنید تا از این طریق کاربران سایت خود را ترغیب کنید تا مثلا ًدر یک زمان و دوره خاص یک فروش ویژه یا یک پیشنهاد شگفت انگیز را بر گزار می کنید این مورد خود می توانید تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش محصولات داشته باشد .

همانطور که می دانید امروزه اکثر کاربران دوست دارند تا ویدیویی از محصولی را که معرفی می کنید را مشاهده کنند .
این ویدیو می تواند حدود5الی10دقیقه باشد و در آن شما به معرفی محصول ، ویژگیها، مزایای محصول و یا نحوه کار با محصول می پردازید . این کار نه تنها سبب می گردد تا فروش محصولات شما افزایش یابد بلکه در سئوی سایت شما نیز بسیار موثر خواهد بود.
چرا که کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما بخاطر تماشای ویدیو سپری خواهد کرد و این مورد برای موتورهای جستجو خصوصا ً گوگل بسیار حائز اهمیت است و سبب می گردد تا اگر نوشته ها و یا معرفیمحصولاتشما در رتبه پایین قرار داشته سریعا ًبه نتایج اول و دوم گوگل ارتقاء پیدا کند .
5–متن صفحه محصول و تصاویر محصول
شاید بعضی از کاربران و مدیران سایت ها نزد خود فکر می کنند که اگر فقط نام محصول و یک عدد عکس و مبلغ محصول را در سایت خود قرار دهند مشتریان سریعا ًمحصولات آنها را خواهند خرید . اما باید به شما بگویم که اصلا ًچنین چیزی نیست و این کار باعث کاهش شدید و یا حتی سبب این می شود که اصلا ًخریداران محصول شما خریدی انجام ندهند .
یکی از کارهایی که شما باید برای محصول خود انجام دهید در واقع وجود متن برای محصول هست .این متن بایستی بصورت کاملا ً هدفمند طراحی و نوشته شده باشد .
شما ابتدا بایستی معایب استفاده نکردن از محصول را برای کاربر توضیح دهید و سپس محصول خود را معرفی کنید و مزایای محصول را شرح دهید و حتی نحوه کار با محصول را در صورت امکان برای مشتری توضیح دهید .
توضیحات محصول باید کاملا ً شفاف و با جزئیات کامل باشد تا مشتری با خیال راحت از اینکه این محصول می تواند مورد استفاده اش قرار گیرد خرید نماید .
ضمنا در لابلای معرفی محصول هم بایستی از تصاویری با کیفیت بالا که در ارتباط با محصول باشد استفاده نمایید .
بعضی از مدیران سایت ها تصاویری از محصول قرار می دهند که بسیار کوچک بوده و اصلاً کیفیت محصول مشخص نیست .اگر به سایت دیجی کالا توجه کنید مشاهده می کنید که اگر یک گوشی برای فروش گذاشته می شود ، تصاویری بسیار با کیفیت و از جهات مختلف قرار داده تا مشتری احساس کند که این گوشی در دست خودش هست و آن را کاملا ًلمس می کند . مطمئنا تصاویر با کیفیت می تواند در افزایش فروش محصولات تأثیرفوق العاده ای داشته باشد .

اضافه به سبد خرید یا خرید کنید و یا جملاتی شبیه این موارد
مسلما ًاین موارد میزان فروش محصول را به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد داد .متن دکمه محصول بایستی برای خریدار ترغیب کننده باشد.
اندازه دکمه :

حتما ًقیمت محصولات را بگونه ای تنظیم کنید تا برای محصولات ارسال رایگان قرار دهید .همین مطلب ارسال رایگان برای مشتریان کمک بسیار زیادی خواهد تا آنها بتوانند محصولات شما را خریداری نمایند .
اگر امکان این نیستکه در متن محصول خود برای مشتریان امکان ارسال رایگان محصولات قرار دهید ( به دلیل مبلغ پایین محصول )می توانید برای محصولات خودتان یک سقف خرید قرار دهید تا مثلا ً زمانی که مقدار خرید به اندازه مورد نظر شما رسید آن وقت محصولات خریداری شده توسط مشتریان را بصورترایگان ارسال نمایید .
مثلا ًدر بعضی از سایتها در بالای صفحه نوشته شده در صورتیکه خرید شما مثلا ًبه مبلغ25000تومان رسید ارسال محصولات بصورت رایگان خواهد بود .
این مورد سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد و کاربران و مشتریان را تشویق به خرید بیشتر محصولات فروشگاه شما می شوند .
8–سبدهای خرید رها شده

اکثر مدیران سایت های فروشگاهی فکر می کنند که فقط گرافیک متن سایت و یا تصاویر سایت برای فروش محصولات کافی هست .
باید به شما بگویم که اصلا ًاینطور نیست . در آخرین کارمشتری محصولات شما ، بایستی به سبد خرید هدایت شود و اگر یک سبد خرید حرفه ای و زیبا طراحی نکنید ممکن است از نظر مشتریان شما چندان جذاب نباشد و در نهایت سبب این می گردد که سبد خرید را رها کرده و دیگر برای خرید محصول اقدام نمی کنند .
برای اینکه نرخ خروج از سایت یاExit Rate کاهش پیدا کند و در واقع مشتریان ترغیب شوند تا محصولات سایت شما را خریداری کنند سبد خرید سایت شما بایستی از نظر گرافیکی بسیار زیبا و حرفه ای طراحی گردد .
بایستی در سبد خرید موارد زیر را قرار دهید:
1–اعتبار سایت خودتان را این بار در صفحه پرداخت یا سبدخرید وارد نمایید . (مدارکی که اعتبار سایت شما را نشان می دهد مثل نماد اعتماد سایت و…. )
2–در صفحه پرداخت گارانتی و ضمانت محصول قرار دهید تا خریدار با خیال راحت از سایت شما خرید کند .
3–در صفحه پرداخت ، اطلاعات ارسال محصول را برای کاربر کامل و شفاف توضیح دهید.
4–سئوالاتی را که فکر می کنید در ذهن مشتری و خریدار محصول شما باشد را مطرح و به آنها پاسخ دهید .
( پاسخ به سئوالات متداول )
5–نظرات مشتریان و خریداران راضی را در این قسمت وارد نمایید

فرم سفارش بایستی فقط دارای فیلدهای ضروری و مختصر باشد .
4–پرداخت هنگام تحویل که معمولا ً برای ارسال فیزیکی محصولات توسط پست کاربرد دارد و مشتری هنگام دریافت محصول مبلغ خرید را نقدا ًبه مامور پست تحویل می دهد.
مثلا ًشما می توانید این عنوان را برای متن ایمیل خود در نظربگیرید .
و مثالهایی از این قبیل
دوست عزیز امیدواریم این مقاله مورد پسند و استفاده شما واقع شده باشدو با بکارگیری این مطالب در سایت بتوانید افزایش فروش محصولات فروشگاه خود را چندین برابر کنید.